fredag

Sommar, sommar, sommar.....





Välkomna!

Det var några dagar sedan jag var här...det är pga studentfiranden, födelsedagar och skolavslutningar åt höger och vänster!!
Så nu har vårt sommarlov börjat här hemma....
Jag kommer nog ha lite mindre inlägg under sommaren, men det betyder bara på att det är bra väder och att jag njuter av att få vara med min underbara familj:)

Men jag kommer göra inlägg så fort jag har tid....
Hoppas ni fortsätter följa mej trots sommar!

Önskar er alla en underbar sommar med många soliga dagar och med god mat och skratt med godavänner!

***************************************
Sommar, sommar, sommar.....





Chessecake med jordgubbar:

3 ägg
1 dl strösocker
1
knivsudd vaniljpulver
200 g Philadelphiaost
1 burk Kesella Vanilj
3 dl vispgrädde
300 g jordgubbar (färska eller frysta, tinade)
1 L jordgubbar till dekoration

Separera äggvitan från gulan.
Vispa äggvitan till ett vitt skum.
Blanda samman äggulan med sockret och vaniljen, vispa vitt och pösigt, tillsätt Philadelphiaost och Kesella.
Rör till en jämn smet.Vispa grädden tills mjuka toppar bildas, vänd ner den i äggsmeten och blanda väl.
Dela jordgubbarna i bitar och rör i dem.
Vänd sist i äggvitan.
Fyll botten av en springform med smeten.
 Dela sedan jordgubbar och tryck fast längst kanten (snittytan ut) som ett dekorativt band.
Ha sedan i resterande smet i formen.
Frys i minst 4 timmar, tag fram cirka 30 minuter innan de skall ätas så den hinner tina något.
Dekorera med färska, svenska jordgubbar.



Tack för ert besök hitt till mej idag!
Hjärtligt Välkomna Åter...

KRAMKRAM
Christina :))


Inga kommentarer: