torsdag

Fransk inredning !




VÄLKOMNA TILL CHATEAU DE RON

Fransk, Franskt och åter Franskt
Jag njuter av detta....

Några steg till en fransk inredningsstil !

Fransk inredningsstil är ju så härligt lantlig, dekorativ, vacker och spännande då alla ting har sin egen historia att berätta.
När det gäller fransk inredning så är det så långt ifrån ett kataloghem som man kan komma.





En mysig fåtölj och ett sminkbord är trevligt att få plats med
 om det går.



 Jag skulle satsa på naturfärgat och krispigt snarare än feminint och småblommigt.


Pricken över i:t: För att det ska kännas franskt (i alla fall som jag ser fransk stil framför mig), så är det detaljerna som gör det.
En liten samling vintage parfymflaskor, en analog väckarklocka, fina böcker, en antik fågelbur, en skräddarbyst.


Mixa industriella och ganska råa lampor med feminina ljuskällor.


 Mycket granit, rost, kanel, sand, hav



Fris, i vit puts, med blommor !




Fransk lantromantik i badrummet  !



Välkomna åter och en underbar dag i solskenet !

KRAMKRAM
Christina :))





2 kommentarer:

Anonym sa...

Fullständigt älskar den här typen av inredning !
Det personliga, oväntade .
Vilken inspiration !!!

Unknown sa...

Hej anonym!
Visst är det snyggt, finns massa att inspirera med! Tack för din kommentar och för du besökte min blogg :)

Ha en trevlig dag!
KRAMKRAM
Christina :))