onsdag

Pasteller....







Välkomna!

Pastellfärgerna håller i sej i vår/sommar!
Jag själv använder inte mycket av pasteller, men jag kommer ha en härlig pastellgrön färg i mitt kök som accentfärg! 
Jag gillar den mjuka tonenerna....


****************************************************************




Äre man lite cynisk skulle man kunna säga att begreppet ”smutsiga pasteller” inom kort kommer att bli lika uttjatat som ”ljust & fräscht”.
Men jag hoppas att det inte blir det, för jag tycker att den här lite pudriga färgskalan fortfarande känns ny och rolig och modern! Inspirationsbilden är från Fritz Hansen och övriga produkter kommer här!




 Med våren kommer längtan efter ljusa pastellfärger och även om jag själv kanske inte vill ha riktigt så här mycket pastellfärger i mitt eget hem som på bilden ovan, föredrar den vita o svarta färgskalan, så kan jag inte låta bli att tycka att det på bild ser härligt vårigt och sommarfräscht ut...


 Pastellfärger ger ett väldigt mjukt och behagligt intryck.
Kontrasterna är rätt svaga ocg färgerna sjunker nästan in i varandra.


Bilder: Sköna Hem


Foto: HM via A Beautiful Living
 
Det ser i och för sig ut mer som en stylad miljö än ett hem, men visst är det spektakulära färger?

 
 
 
Tack fär er titt och hjärtligt välkomna åter!
 
KRAMKRAM
Christina :))
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: