måndag

Filur design





Välkomna hit till Chateau de Ron

Jag sitter nu hemma går igenom dom intressanta företagen som jag hittade på Hem O Villa mässan i går Söndag.

Tycker att det fanns några som stack ut ordentligt och det gjorde Filur design !
Kolla in några av deras lampskärmar, så härliga....

Anika

Design från Sagornas Ö

Holmfridur Hardardottir föddes 1968 i Borganes på sagoön Island. Hon är ättling till en Vikingahövding som kallsinnigt bestämde vem som skulle straffas, levaeller dö på Thingvellir utanför Reykjavik.

I början av 70-talet lämnade hennes familj Island för Sverige. Holmfridur växteupp i Tibro och spelade revy och Operett på fritiden och startade designföretag redan som 17-åring.

Chamiram

Allt omkring Holmfridur påverkar hennes skapande, men den största källan till inspiration är utan tvekan barn och deras sätt att se på världen.
Detta märkstydligt i hennes populära Jullar som pryder allt från tyger och lampskärmar till duschdraperier.

Gerda

En serie filurer som utstrålas samma sak som ett möte med Holmfridur:
Lekfullhet, Lust och spontanitet.
- Min dröm har alltid varit att få skapa min egen design.
I mitt val av material och tyger och personliga produkter så vänder jag mig till både barn och vuxna.
- Vuxna som ser det lekfulla och spontana i livet.
- Barn är naturligt lekfulla och spontana och det är den känslan jag vill förmedla med mina produkter säger Holmfridur.

Holmfridur

Ugly princess Lakrits

Har du också barnasinnet kvar?
Kolla in filurdesign.se

Jullekuddar

Jullelampa med gul botten



FilurDesign • Fleminggatan 85, 112 45 Stockholm • 0708-87 9123

___________________________________________________________________________________

Hoppas ni gillar detta.....
Är någon som skulle vilja ha en häftig lampa ? 
Kontakta då Filur Design

Ha nu en underbar dag och ta dagen som den kommer.....

Välkomna åter!

KRAMKRAM
Christina:))





Inga kommentarer: