onsdag






Välkommen !

Idag har jag fantiserat om en till ring....
Här är mina två favoriter inom den Svenska smyckesvärden!
Jag har redan en Engelbrekt ring men det skulle inte skada med en till!

Ha en trevlig dag :) 

En diamant en flickas bästa vän?



Efva Attling



 År 2005 erbjöd Orrefors Efva Attling ett partnerskap med Efva som extern designer, ett erbjudande hon accepterade med stor glädje. Efva Attlings första kollektion för Orrefors ”Amor vincit omnia” släpptes 2006. Hennes andra kollektion ”Endless” släpptes 2008


Efva Attling

Som pricken över i:et hade varit en vigselring av Efva Attling. Om inget annat att få skåla i hennes champagneglas. 
Det svåra är om man vill ha en ring i guld eller i silver


http://www.efvaattlingstockholm.com/

Sedan 1996 är Efva tillbaka där hon en gång började: att arbeta med silver, guld och ädelstenar. Efvas specialitet år att leka med ord och uttryck. Detta ger ytterligare en dimension till smyckena.

”Och då jag brukade skriva låtar så vill jag fortfarande beröra människor med ord. Jag kallar mina smycken Beauty with a thought, skönhet med en tanke”.






Engelbert är ett familjeföretag med anor från 1920-talet som idag drivs av tredje generationen Engelbert. Engelbert erbjuder exklusiva, egendesignade smycken som tillverkas på beställning i egen ateljé med genuin erfarenhet av hantverk och material. .



Tredje generationens familjeföretag
Vi strävar efter stilren, nutida design med klassiska värden. Detta ger en alldeles egen inneboende själ som är exklusivt för just ditt smycke





Tack för att ni tittade in till mej!

VÄLKOMNA ÅTER !


Inga kommentarer: